Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Pracownik do spraw ubezpieczeń |
---|---|
Kod: | 431202 |
Synteza: |
Pracownik do spraw ubezpieczeń uczestniczy w zawieraniu z klientem umowy ubezpieczenia i/lub obsługuje klienta w zakresie zawartych umów.
Pracownik do spraw ubezpieczeń jest zawodem o charakterze biurowym i usługowym. Najczęściej zatrudniany jest w agencjach i multiagencjach ubezpieczeniowych, przedsiębiorstwach brokerów ubezpieczeniowych, w salonach samochodowych lub bezpośrednio w zakładach ubezpieczeń. Celem jego pracy jest pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia, a jednym z głównych zadań jest obsługa klienta. Pracownik do spraw ubezpieczeń na podstawie informacji otrzymanych od klienta przygotowuje oferty ubezpieczenia, przedstawia je klientowi i pośredniczy w zawieraniu umowy ubezpieczenia – wprowadzając dane do wniosku lub/i polisy ubezpieczeniowej oraz wystawiając stosowny dokument. Prowadzi i archiwizuje dokumentację ubezpieczeniową. Pracownik do spraw ubezpieczeń monitoruje terminy odnowienia zawartych umów ubezpieczenia, wprowadza zmiany zgodnie z dyspozycjami klienta, wydaje zaświadczenia dotyczące historii przebiegu umowy. Do jego zadań należy administrowanie bazą danych klientów i wykorzystanie tej bazy do celów promocyjnych poprzez korespondencyjny, telefoniczny lub bezpośredni kontakt z klientem.
|
Zadania zawodowe: |
Pracownik do spraw ubezpieczeń powinien posiadać wykształcenie średnie ogólne lub średnie zawodowe o kierunku związanym z ekonomią, marketingiem. Kompetencje niezbędne do wykonywania zawodu zdobywa się poprzez przyuczenie na stanowisku pracy i szkolenia. W przypadku osoby podejmującej pracę na stanowisku pracownika do spraw ubezpieczeń w przedsiębiorstwie będącym pośrednikiem zakładu ubezpieczeń niezbędne jest odbycie szkolenia oraz zdanie egzaminu przed komisją zakładu ubezpieczeń, która daje uprawnienia do wykonywania zawodu. W zawodzie zatrudniane są osoby niekarane. W przypadku pracy w systemie prowizyjnym pracownik zakłada własną działalność gospodarczą. Wskazana jest znajomość przynajmniej jednego języka obcego na poziomie podstawowym. Ze względu na szybki postęp i zmienność produktów oraz regulacji prawnych, praca w zawodzie pracownika do spraw ubezpieczeń wymaga stałego aktualizowania i poszerzania kompetencji oraz uczestniczenia w szkoleniach, które pozwalają podnosić konkurencyjność oferty. Bardzo ważna jest umiejętność sprawnego posługiwania się edytorami tekstu i arkuszami kalkulacyjnymi.
|
Dodatkowe zadania zawodowe: | . |