Powiatowy Urząd Pracy w Myśliborzu
ogłasza nabór wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (niskoprocentowa pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców)
 
Z pożyczki mogą skorzystać mikroprzedsiębiorcy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
 
Pożyczka jest udzielana ze środków Funduszu Pracy do wysokości 5 tys. zł, zaś jej oprocentowanie jest stałe i wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski. Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie kapitału wraz z odsetkami przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
 
Pożyczka wraz z odsetkami na wniosek mikroprzedsiębiorcy podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia, nie zmniejszy stanu zatrudnienia w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w stosunku do stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r. We wniosku o umorzenie mikroprzedsiębiorca oświadcza o fakcie nie zmniejszenia stanu zatrudnienia.
 
Wniosek należy złożyć w formie papierowej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myśliborzu, ul. Północna 15, listownie na adres: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Północna 15, 74-300 Myślibórz lub też drogą elektroniczną poprzez platformę Praca.gov.pl.
 
Złożenie wniosku poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w Powiatowym Urzędzie Pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie pożyczki.
 
O otrzymaniu pożyczki decyduje kolejność zgłoszeń!!!




 
Dokumenty są dostępne do pobrania pod poniższym linkiem:

https://www.gov.pl/web/rodzina/pozyczki-dla-mikroprzedsiebiorcow

AKTUALIZACJA:
 
Powiatowy Urząd Pracy informuje, że z uwagi na kompletność dokumentów w pierwszej kolejności realizowane są wnioski złożone elektronicznie  (od wpłynięcia do urzędu do realizacji około 3 dni roboczych). Wnioski złożone w formie papierowej będą realizowane po dokonaniu przez urząd weryfikacji pod kątem prawidłowości wypełnienia i kompletności. Dodatkowo muszą zostać odręcznie wprowadzone do systemu informatycznego. Z uwagi na duża ilość wpływających drogą tradycyjną wniosków, czas ich załatwienia ulega wydłużeniu
 
Składając wniosek elektronicznie przez portal https://www.praca.gov.pl/, ważne jest aby dołączanych umów nie podpisywać odręcznie i ich nie skanować. Wniosek jest podpisywany profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym, który z automatu podpisuje umowę.
 
Składając wnioski w tradycyjnej formie, prosimy aby pamiętać by uzupełnić wszystkie niezbędne pola oraz aby do wniosku dołączyć 2 wydrukowane umowy wraz z niezbędnymi podpisami i jeśli jest taka możliwość pieczęciami.